Klaaysen Auto’s B.V.

Forester

  • vanaf

    € 38.895

  • vanaf

    6,1 l/100km**

    Gecombineerd

TECHNOLOGIE

De Forester is ontworpen om richels, rotsen, bomen en andere obstakels te weerstaan zonder dat de auto beschadigd raakt of vast komt te zitten. Hoe groter het obstakel, hoe groter de aan- en afrijhoek moeten zijn om schade aan de voor- en achterbumper te voorkomen. De bodemvrijheid van de Forester zorgt voor maximale overrijhoeken waardoor de kans afneemt dat de auto op de bodemplaat blijft hangen.

 
  • X-Mode en Hill Descent Control*

    “X” staat voor extra daadkracht voor elke bestuurder en op vrijwel elke ondergrond.Met een druk op de knop neemt de X-Mode de controle deels over van motor, transmissie, AWD, remmen en andere systemen, zodat u veilig en vol vertrouwen over slechte wegen en een gladde ondergrond kunt rijden. Bij uitdagende afdalingen zorgt Hill Descent Control voor een constante, afgeregelde snelheid zodat de bestuurder zich meer kan richten op het sturen en minder op het remmen.

  • Subaru Forester CVT
 
  • Symmetrical All-Wheel Drive

    Controle leidt tot zelfvertrouwen en stabiliteit zorgt voor een wendbaarheid waarmee de Forester zich onderscheidt van de massa. Het model heeft standaard Symmetrical All-Wheel Drive. Deze permanente aandrijving op alle vier wielen zorgt voor een betere controle ongeacht wegdek en omstandigheden. Het systeem kenmerkt zich door een optimale balans en dus precieze handling. Het lage zwaartepunt zorgt voor een bijzonder dynamisch en responsief rijgedrag. Symmetrical AWD maakt een buitengewoon communicatieve handling mogelijk en zorgt ervoor dat u gevaarlijke situaties gemakkelijker kunt ontwijken. 

  • Subaru Forester X-mode en hill descent control
 
  • SUBARU BOXER motor

    Weinig SUV’s benaderen het vertrouwenwekkende gevoel en de wendbaarheid van de Subaru Forester. Dit rijgedrag is met name te danken aan de SUBARU boxermotor. Door de horizontale configuratie staan de zuigers 180 graden uit elkaar, een bouwwijze die lager en vlakker is dan bij andere
motoren. Hierdoor heeft de motor en dus de auto als geheel een lager zwaartepunt en is hij beter in balans. Ook resulteert de tegengestelde beweging van de zuigers in minder trillingen.

  • Subaru Forester SI-drive
 
  • Lineartronic + Active Torque Split AWD

    De Subaru Forester is standaard voorzien van een Lineartronic CVT. De transmissie schakelt naadloos en zonder dat u het merkt. De transmissie beschikt over een groot scala van overbrengingsverhoudingen voor betere prestaties, een gunstiger brandstofverbruik en een snellere gasrespons.

     De CVT is in lengterichting gekoppeld aan een Active Torque Split AWD-systeem dat reageert op veranderingen in tractie, de transmissie en de input van de bestuurder door continu de koppelverdeling tussen de voor- en achteras aan te passen. 

  • Subaru Forester Symmetrical all-wheel drive
 
  • Lange levensduur boxermotor

    Door het vlakke ontwerp beschikt de boxermotor over een inherente stijfheid en zelfbalancerend effect, waardoor minder trillingen worden geproduceerd dan bij V- of lijnmotoren het geval is. Dit resulteert in een langere levensduur en betrouwbare prestaties. 



  • Subaru Forester boxermotor
 
  • Extra stabiliteit boxermotor

    Omdat het motorblok een vlakkere bouw heeft en lager in het chassis zit gemonteerd, is de auto stabieler en beter opgewassen tegen zijwaartse beweging dan andere ontwerpen.



  • Subaru Forester Elektrische achterklep